Saturday, September 4, 2010

SUNGGUH MENYAYAT HATI !!!!!

Ustazah, anak dibunuh dalam bilik air
POLIS memeriksa flat di Jalan Sutera Lama, Port Dickson (anak panah) tempat Norliza dan anaknya Amirul Ayman ditemui mati dibunuh semalam.

2010/09/04 - (KOSMO) PORT DICKSON – Seorang ustazah lulusan Universiti Al-Azhar, Mesir bersama anak lelakinya ditemui mati di dalam bilik air dengan kepala kedua-dua mangsa dibungkus dengan kain sarung di tingkat satu rumah flat di Jalan Sutera Lama di sini semalam.


Mayat Norliza Ishak, 35, bersama anaknya, Amirul Ayman Mohd. Yusof, 10, ditemui oleh rakan sekerjanya iaitu guru Sekolah Kebangsaan Port Dickson di sini pada pukul 10 pagi.Mayat kedua-dua beranak yang menyewa di flat tersebut ditemui dalam keadaan terlentang dengan kaki dan tangan masing-masing diikat.Kepala kedua-dua mangsa pula dibalut dengan kain sarung.

Ketua Polis Daerah Port Dickson, Supritendan Baljeet Singh berkata, kejadian tersebut dipercayai berlaku antara pukul 4 petang hingga 5 petang kelmarin sebelum dua beranak itu berbuka puasa.

“Mayat dua beranak itu ditemui rakan sekerja ustazah itu selepas rakan mangsa mendapati mangsa dan anaknya tidak hadir ke sekolah selain mereka tidak dapat dihubungi,” kata beliau di sini semalam.
...............................................................................................................
Kaki diikat, muka dibalut kain sarung



(Berita Harian) PORT DICKSON: Seorang ustazah dan anak lelakinya berusia 10 tahun ditemui mati dalam keadaan terlentang dengan kedua tangan serta kaki diikat dan muka mereka ditutup menggunakan kain di sebuah apartmen di Jalan Sutera Lama, di sini, semalam.

Norliza Ishak, 35, dan anaknya, Amirul Ayman Mohd Yusoff dipercayai dibunuh malam kelmarin, tetapi kejadian itu hanya disedari kira-kira jam 10 pagi semalam apabila rakan mangsa datang ke rumahnya selepas kedua-duanya tidak hadir ke sekolah. Suami Norliza yang berada di Mesir menguruskan perniagaan kini dalam perjalanan pulang. Kedua-dua mangsa yang masing-masing mengajar dan belajar di Sekolah Kebangsaan Port Dickson sepatutnya pulang ke kampung mereka di Pulau Kerbau, Palekbang di Tumpat, Kelantan, malam tadi.


Rakan mangsa, Norhayati Zainuddin, 25, yang mengajar di sekolah sama, berkata dia menyedari sesuatu tidak kena apabila anak mangsa yang belajar di kelasnya tidak hadir. “Saya segera mencari Norliza untuk bertanyakan perkara itu, namun dimaklumkan tiada siapa nampak mangsa sejak pagi dan saya menghubungi dua beranak itu, namun tiada jawapan.

“Tidak berpuas hati, saya pergi ke rumah mereka namun pintu berkunci dan saya pulang ke sekolah memaklumkan Guru Besar. “Saya dan beberapa guru lain pergi semula ke rumah berkenaan. Selepas memanggil dan mengetuk pintu beberapa kali, tetapi tetap tiada jawapan. Kami mengambil keputusan mendapatkan bantuan pengurusan untuk membuka pintu rumah itu,” katanya yang terkejut apabila menemui mayat dua beranak itu.

Beliau yang terlalu sedih dengan pemergian sahabat baiknya berkata, dia sudah berjanji menghantar dua beranak itu ke hentian bas untuk pulang ke kampung.“Arwah ada tunjukkan saya tiket bas sehari sebelum kejadian dan dia nampak sangat gembira hendak pulang berhari raya kerana katanya kali ini dapat bercuti lama,” katanya sebak.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superintendan Baljeet Singh, berkata dua beranak itu ditemui dalam keadaan terlentang dan tangan serta kaki diikat menggunakan pita pelekat dan tali di dalam bilik air rumah berkenaan.
“Siasatan awal mendapati kedua-dua mangsa dipercayai mati beberapa jam sebelum mayat mereka ditemui tanpa sebarang kesan kecederaan atau pergelutan.“Pemeriksaan mendapati rumah itu dalam keadaan berkunci ketika kejadian dan buat masa ini kita belum mengenal pasti motif pembunuhan,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini.

Baljeet berkata, pihaknya juga menyiasat dakwaan seorang jiran yang terdengar jeritan anak mangsa antara jam 4 hingga 5 petang kelmarin, namun tidak mengendahkannya kerana menyangka ia perkara biasa. Katanya, polis juga akan menyiasat jika ada barangan berharga hilang dalam kejadian itu.

Adik ipar mangsa, Mohd Nazmi Awang Besar, 35, guru di Sekolah Menengah Kebangsaan Bukit Saujana, dekat sini, berkata sudah memaklumkan suami mangsa, Mohd Yusuf Awang Besar, 37, mengenai kejadian itu.
....................................................................................................................................

ISHAK sedih selepas mengetahui kematian anak dan cucunya ketika ditemui di rumahnya, di Kampung Pulau Kerbau, Palekbang, malam tadi. Turut kelihatan Zulhilmi.

TUMPAT: Tersentak dan hiba yang amat sangat! Itulah yang dapat diungkapkan bapa Norliza Ishak, 35, dan anak lelakinya, Amirul Ayman Mohd Yusoff, 10, yang ditemui dalam keadaan menyayat hati semalam, sebaik dimaklumkan mengenai tragedi yang menimpa anak dan cucunya itu.











Norliza yang juga ustazah di Sekolah Kebangsaan Port Dickson dan Amirul sepatutnya menaiki bas dari Seremban ke Kota Bharu hari ini pada jam 8 pagi dan dijangka tiba lewat petang untuk menyambut Syawal beberapa hari lagi.
Bapa mangsa, Ishak Mohd Isa, 62, berkata mereka sekeluarga sudah tidak sabar untuk bertemu sempena cuti Aidilfitri selepas lebih dua bulan tidak berjumpa, tetapi sudah takdir hajat mereka tidak kesampaian. Menceritakan pertemuan terakhirnya bersama Allahyarham, beliau berkata, anak sulung daripada 14 beradik itu tidak menunjukkan perubahan sikap ketara ketika pulang ke kampung pada pertengahan Jun lalu ketika menghadiri majlis cukur jambul anak saudaranya.


Saya dimaklumkan mengenai kejadian berkenaan kira-kira jam 11 pagi oleh adik ipar arwah. Ketika itu memang terkejut dan lemah seluruh anggota sebaik dimaklumkan kejadian berkenaan. Memang tak boleh nak gambarkan perasaan terkejut sebab mereka sepatutnya balik kampung esok pagi (hari ini).

Jenazah mereka dijangka sampai petang esok (hari ini) dari Hospital Tuanku Jaafar, Seremban dan akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Sungai Pinang, dekat sini, selepas suami kepada arwah tiba dari Mesir untuk melihat isteri dan anaknya untuk kali terakhir.

Kami dimaklumkan suami arwah sedang dalam penerbangan dari Mesir menuju ke KLIA Sepang yang mengambil masa lebih 12 jam, dan kemudian mengambil penerbangan ke Terengganu sebelum tiba ke sini petang esok (hari ini), katanya ketika ditemui di Kampung Pulau Kerbau, Palekbang dekat sini, malam tadi.


Sementara itu, adik Allahyarham, Zulhilmi, 19, yang juga pelajar Maahad Tumpat berkata, beliau pelik apabila SMS yang dihantar kepada kakaknya itu bertanyakan mengenai baju raya semalam tidak berbalas.Selalunya Kak Long membalas SMS yang saya hantar kepadanya, katanya. Komen Anda



Senarai komen

f_semoga pembunuh kejam tu dpt dicari dgn segera dan mndpt balasan. alfatihah kpd mangsa..
Rosminah Al-fatihah..kalau merompak atau menyamun sekali pun x kan sampai nak membunuh. Lebih2 ketika umat Islam nak beraya x lama lagi.
Azwanal - fatihah utk si mati n takziah utk keluarga. semoga roh nya d tempatkan d kalangan org2 beriman. Harap pihak berkuasa dapt tangkap penjahat tu dgn segera n kena hukuman yg setimpal..
nurfathiah afnidlm - bulan yang mulia ni pon,ade jgk hmba Allah yang snggp membunuh saudara'y sendiri,apa nak jadi..?semoga roh'y dicucuri rhmat..amin..
Beaufort Al-fatihah..semoga rohnya ditempatkan golongan yg beriman. sedih juga dgn kezaliman manusia zaman ini.
tini - alfatihah buat keluarrga mangsa.semoga rohnya dicucuri rahmat dan di tempatkan di kalangan orang-orang yg beriman.amin
khairul anuar aharin sama-sama renungi dan fikirkan..bayangkan klu terjadi kpd kita..hargai mereka selagi masih ada masa..
khai - Saya mewakili pelajar malaysia di mesir mengucapkan takziah kpd ustaz yusoff atas pemergian isteri dan anak tercinta.Semoga ustaz dan keluarga tabah dan cekal menghadapinya..
Azri - Moga roh arwah dicucuri rahmat dan bawa banyak bersabar dan redho.

azizial  fatihah,, menyayat hati,, perbuatan manusia yg x berhati perut,,
linda  - manusia skg dah macam xde ati dan prasaan langsung... takziah buat keluarga arwah semoga mereka diletakan bersama orang orang yang beriman...amin
NOOR - manusia sekarang dah tak ada nilai kemanusiaan...Semoga keduanya ditempatkan bersama para solehhin di syurga..Diharap pihak polis dapat menagkap mereka yg melakukan jenayah bunuh tu..geramnya..
hamli - Al Fatihah...semoga rohnya dicucuri rahmat. harap2 yg punya angkara akan mendapat balasan yg setimpal.
widad - Takziah buat kuaga k. norliza. Allah lbh menyayangi arwah dan anaknya. Moga ditempatkan di kalangan org2 beriman.
paizol - sedkahkn al-fatihah....moga2 arwah dtempatkn ke tmpt orang2 yg mulia...(SYURGA)
Yani - Pohon kerjasama semua supaya pembunuh dua beranak malang ini ditemui dan dibawa ke muka pengadilan
zainalal - fatihah untuk arwah...aminahmat yatim semoga penjenayah mendapat balasan dari ALLAH S.W.T diatas perbuatannya yang kejam.
bustaman - Innalillah hu....setiap ape yang terjadi ada terdapat sejuta hikmah pada yang hidup dan yang mati. Semuga Allah snw merahmati roh arwah berdua dan memberi keinsafan pada yang masih hidup...
mashitah - kadang-kala kita yang jadi jiran ni kena sensitif, beberapa laporan pembunuhan sebelum ni ada mengatakan jiran terdengar sesuatu dsb... tapi tiada tindakan diambil...sedih. Semoga kita semua jadi jiran yang baik. Al-Fatihah buat ibu dan anak ini.
suhaimi - Sedih apa yang berlaku ketika umat islam sedang berpuasa dan akan menyambut hari kemenangan,semuga roh kedua anak beranak ini di rahmati allah taala dan aku berdoa kepada allah di balaskan dengan azab dan sengsara di dunia dan di akhirat pada orang yang menlakukan jenayah ini termasuk juga keluarga mereka................amin
FARIDATUL AKMAR - al-fatihah untuk arwah..untuk amirul ayman...syurga terbentang luas untukmu nak..
theReader - lagi nak dekat raya lagi ramai yg menggila,this is too sad.
alim koko - al Fatihah ... mudah2xhan mereka tergolong dalam orang yang beriman
imah hasan - Takziah utk keluarga arwah... smoga mereka berdua ditempatkan dlm kalangan org yg beriman...sma2 kita sedekahkn al-fatihah..
joe - jiran perlu mengambil tahu keadaan sekitar mereka
Rizal - Tak habis2 pasal kes bunuh orang..Masyarakat hari ini makin hilang pedoman hidup dan tiada sifat rahim sehingga sanggup membunuh nyawa orang..semoga pembunuh cepat kena tangkap dan dikenakan hukuman yang setimpal.
dollah sarawak - marilah kita sama-sama sedekahkan al-fatihah kepada mangsa-mangsa
zana - Al fatihah. Semoga Allah menempatkan arwah dan anaknya di kalangan orang beriman,amin...berryinsaf la orng yg mmbunuh... Nak raya dah ni.....

Antara berita yang terpapar di dada akhbar yang telah menggemparkan warga pendidik di Port Dickson. sebagai seorang guru saya turut bersimpati dengan apa yang telah berlaku. Kami doakan semuga Allah menerima doa kami agar roh ustazah dan anaknya ditempat bersama dengan roh orang-orang yang beriman...amin. Kepada yang telah melakukan kekejaman ini, pasti ada balasan yang setimpal dari Allah..

No comments:

Post a Comment

PANDANGAN ANDA...

LinkWithin