Sunday, September 5, 2010

Luluh...

MOHD Yusoff Awang Besar yang baru pulang dari Mesir hampir pengsan ketika menunggu jenazah isteri dan anak tunggalnya dipercayai dibunuh di Port Dickson, kelmarin, untuk dikebumikan di Tumpat, Kelantan, semalam.

2010/09/05- (Berita Harian)
TUMPAT: Melangkah longlai.... hasrat menyambut Aidilfitri bersama isteri dan anak terkubur dengan tragedi menyayat hati. Perasaan sedih yang menyelubungi suasana di rumah seorang ustazah dan anaknya yang dipercayai mati dibunuh di Port Dickson, Negeri Sembilan, kelmarin bertambah pilu apabila suami mangsa yang baru tiba dari Mesir hampir pengsan sehingga terpaksa dipapah ketika menunggu jenazah dua insan tersayang itu dibawa pulang dari hospital. Mohd Yusoff Awang Besar, 35, sebelum itu melangkah longlai sebaik tiba di


halaman kediaman arwah isterinya di Kampung Pulau Kerbau, Palekbang, di sini dari Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, Pengkalan Chepa, kira-kira jam 4 petang semalam.

Ahli perniagaan itu dipapah masuk ke dalam rumah untuk berehat dan menunggu hampir setengah jam sebelum jenazah isterinya, Norliza Ishak, 35, dan anak tunggal mereka, Amirul Ayman, 10, yang ditempatkan di Hospital Tumpat tiba di kediaman berkenaan.

Mohd Yusoff yang sepatutnya pulang ke tanah air dua hari lalu untuk menyambut Aidilfitri bersama keluarganya menggagahkan diri menatap wajah dua insan tersayang itu buat kali terakhir sebelum jenazah disembahyang dan dikebumikan dalam satu liang lahad di Tanah Perkuburan Sungai Pinang, kira-kira dua kilometer dari rumah mereka.

Wakil media yang menunggu hampir dua jam gagal menemubual Mohd Yusoff yang sudah 11 tahun mengendalikan perniagaan di Mesir selepas dimaklumkan beliau masih dalam terkejut serta bersedih dengan tragedi menimpa isteri dan anaknya.

Dua beranak itu ditemui mati kira-kira jam 10 pagi kelmarin dengan kedua-dua tangan serta kaki diikat menggunakan pita pelekat dan tali, manakala muka dibalut dengan kain sarung di kediaman mereka di Apartmen Seri Bandar, Taman Bandar, Port Dickson.

Siasatan awal polis mendapati seorang jiran Norliza mendakwa terdengar jeritan anak mangsa antara jam 4 hingga 5 petang Khamis lalu, manakala laporan awal hasil bedah siasat merumuskan dua beranak itu mati akibat sesak nafas.

No comments:

Post a Comment

PANDANGAN ANDA...

LinkWithin