Tuesday, May 11, 2010

HARI GURU 2010

INFO FESTIVAL
Tanggal 16 Mei merupakan tarikh keramat khususnya bagi warga masyarakat yang mempunyai kaitan dengan dunia pendidikan. Pada tarikh ini, negara kita akan menyambut perayaan Hari Guru dengan mengadakan pelbagai aktiviti termasuk acara kemuncak yakni penganugerahan Tokoh Pendidik kepada calon yang dipilih.

Pada tahun ini, negeri Pahang telah dipilih sebagai tuan rumah sambutan Hari Guru Peringkat Kebangsaan yang akan diadakan di Universiti Malaysia Pahang, Kuantan pada 16 Mei 2010.Penganjuran Festival Hari Guru akan berlangsung selama empat (4) hari yang bermula pada 13 Mei sehingga 16 Mei 2010 bertempat di East Coast Mall, Kuantan.

Komponen aktiviti sepanjang tempoh festival adalah pameran Hari Guru, pelbagai bentuk pertandingan, jualan dan demonstrasi produk oleh pempamer-pempamer (exhibitor), permainan berasaskan pendidikan (edu-games), jualan buku-buku dan majalah dan sebagainya yang melibatkan interaksi secara langsung antara warga pendidik, pelajar, sektor korporat, agensi kerajaan, agensi bukan kerajaan dan masyarakat setempat.

AKTIVITI
Festival Hari Guru 2010 akan dimeriahkan dengan pelbagai aktiviti yang merangkumi persembahan oleh pelajar-pelajar sekolah, pameran produk oleh pempamer serta penyertaan oleh guru-guru.

ATURCARA FESTIVAL
+ Pra Pelancaran Festival Hari Guru Kebangsaan 2010
+ Pelancaran Adap.com.my Negeri Pahang
+ Pelancaran Festival Hari Guru 2010
+ Lawatan Timbalan Perdana Menteri

PELAN LANTAI


PEMPAMER
Senarai pempamer di Festival Hari Guru 2010.
01. KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA
02. TELEKOM SMART SCHOOL SDN BHD
03. MULTIMEDIA DEVELOPMENT CORPORATION (MDEC)
04. COSMOPOINT INTERNATIONAL COLLEGE OF TECHNOLOGY
05. PTS PUBLICATIONS AND DISTRIBUTORS SDN BHD

PERTANDINGAN
+ PERTANDINGAN MENULIS KARANGAN HARI GURU 2010
+ PERTANDINGAN REKA CIPTA DAN LUMBA BOT

LOKASI

No comments:

Post a Comment

PANDANGAN ANDA...

LinkWithin